Ticaret Bakanlığı, 2025 yılı e-ihracat hedefini belirledi

Ticaret Bakanlığı, E-İhracat Desteklerinin Artışını Açıkladı

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, ihracatçıların yurt dışı müşterilerine doğrudan ulaşabilmelerini sağlayan “E-İhracat Destekleri Hakkında Karar” 2022’de yürürlüğe girdi.

2022 yılında Türkiye’nin e-ihracatı genel ihracat içinde %0,90 paya sahipken, bu rakamın 2023’te 5 milyar dolarla %2,12’ye, 2024’te de 6,4 milyar dolara %2,6’ya yükseldiği belirtildi. Bakanlık, 2025 yılında e-ihracat hacmini 8 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor.

E-İhracat İçin Sağlanan Destekler

Bakanlık, ihracatçıların e-ihracattaki payını artırmak için destek paketleriyle çalışmalarına devam ediyor. Bugüne kadar 207 şirket, 2 pazar yeri, 6 perakende e-ticaret sitesi ve 9 e-ihracat konsorsiyumuna toplamda 320 milyon lira destek sağlandı.

Ayrıca, Bakanlık, sektör paydaşlarıyla iş birliği yaparak e-ihracat süreçlerini kolaylaştırıyor. İslam İşbirliği Teşkilatı üyesi ülkeler ve diğer hedef pazarlar için destek imkanları sunuldu. Firmaların küresel pazarlara erişimini kolaylaştırmak amacıyla çeşitli adımlar atılıyor.

Küresel E-İhracat Zirvesi ve Gelecek Planları

Bu yıl düzenlenecek olan Küresel E-İhracat Zirvesi, firmaların uluslararası pazarlarda varlık göstermesine katkı sağlayacak. Ayrıca, Çin, Hindistan, Brezilya, Endonezya ve Japonya gibi ülkelerle e-ihracat heyetleri düzenlenerek iş birlikleri güçlendirilecek.

Bakanlık, Türkiye’nin e-ihracat alanındaki küresel rolünü güçlendirmek için çalışmalarını sürdürecek ve hedeflenen %10’luk e-ihracat payına doğru kararlı adımlarla ilerleyecektir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir